Между езичество и християнство: Св. Трифон в българските народни представи. – Български фолклор 2, 1988, 15-25.
“Млекопийци” и “винопийци” в Древна Тракия (към Страбон VII, 3. 11). – Векове 1-2, 1991, 18-23.
‘Българският светец’ Терапонт или превъплъщенията на един култ. – Българска етнография 3, 1993, 3-14.
Марта и Сечко: формирането на един митологичен комплекс в българската народна култура. – В: Етнографски проблеми на народната духовна култура 2. София, 1994, 33-77.
За копривата и чесъна. Хранителни хипостази на Коледа и Великден. – Българска етнология 4, 1995, 53-67.
Блажене през пости (за някои поверия и легенди, свързани със св. Тодор). – Етнология 2, 1996, 15-63.
По Дунава и през Дунава: културно-географски параметри на българската представа за Европа. – Българска етнология 3-4, 1997, 100-113.
Мелник между ‘българина-орач’ и ‘средиземномореца-лозар’: към формирането на една етнокултурна характеристика. – ИПр 3, 1997, 68-79 (с Р. Ганева).
Гръцкото население и гръцката идентичност в България: към историята на едно несъстояло се малцинство. – Историческо бъдеще 2, 1998, 147-164.
Антропология на средиземноморския ареал и перспективите на националната етнография. – В: Общности и идентичности. София, 1998, 262-282.
Хранителни етикети на другостта. – Български фолклор 3, 1998, 9-20.
От имането до иконата, или съкровището под земята: начин на употреба. – Минало 4, 1998, 75-87.
Знеполски похвали. Локална религия и идентичност в Западна България. София, 1999.
‘Meлнишкият гърцизъм’: за брачните стратегии в конструирането на етнокултурната идентичност. – Българска етнология 3-4, 1999, 34-55.
Проблемът за религиозното в антропологията на средиземноморския ареал. – Антропологични изследвания I. София, 2000, 23-38.
Лудост и mania: два погледа към отклонението от нормалното в древните и традиционните култури на Балканите. – SemTh 4, 2000, 173-189.
Създаването на Омировия стих между литература, история и национализъм: вариации на тема Милман Пери и Албърт Лорд. – Антропологични изследвания II. София, 2001, 21-36.
Превод: П. Видал-Наке. Черния ловец. Форми на мислене и форми на общество в древна Гърция. София, 2001, 590 с.