Оброчен надпис на Аклепий от с. Градец, Софийско. – Археология 1, 1967, 57-60.
Късноантична гробница от Марцианопол, при с. Река Девня, Варненско. – МПК 3, 1968, 21-23.
Крепост на местността Хисарлъка в гр. Кюстендил. – ИБИД 27, 1969, 233-254.
Тракийската крепост “Чертиград” в Стара планина. – Археология 4, 1971, 52-62 (съвместно с В. Велков).
Култът на Aполон в Марцианопол и неговата територия. – Векове 1, 1974, 68-75.
Антични останки в Ботевградско. – Векове 6, 1974, 45-54 (съвместно с М. Домарадски).
Култът на Aполон по Долнодунавския лимес. – Археология 1, 1975, 48-55.
Боги фракийцев и скифов по сведениям Геродота. – Studia Thracica 1, 1975, 142-153.
Бронзово протоме на Хипокамп от Девня. – Изкуство 4, 1975, 44-45.
Култът на Аполон в Тракия (автореферат). София, 1976.
Тракийски елементи в гръцката митология. – Отечество 3, 1976, 32-33.
Тракийски ел ементи в гръцката митология. – Тракия 3, 1976, 120-132.
Крепости в Стара планина. – В: Тракийски паметници. I. Мегалитите в Тракия. София, 1976, 166-173 (съвместно с М. Домарадски, Б. Султов).
Антични следи в Ботевградския край. – В: Боженишки Урвич, 1979, 63-71 (съвместно с М. Домарадски).
Тракийските крепости и мястото им в поселищната система. – Векове 4, 1980, 56-65.
Изображение человека во фракийской религии. – ВДИ 2, 1981, 155-162.
Пиндар (превод). – В: Извори за историята на Тракия и траките I. София, 1981, 69-77.
Религиозните представи на траките и културното наследство. – В: Проблеми на културното наследство. София, 1981, 47-67.
Проблеми на античното изворознание. – Thracia Antiqua 8, 1982, 5-11.
Жреческите длъжности и тяхното място в културата на провинция Тракия. – В: България 1300. Институции и държавна традиция II. София, 1981, 125-135.
Религиозният живот на Никополис ад Иструм. – В: Сборник в памет на проф. Станчо Ваклинов. София, 1984, 87-92.
Светилището на Тракийския конник при с. Лозен, Хасковски окръг и някои проблеми на синкретизма в тракийската религия. – ГСУ ИФ, 77.2. Studia in honorem Christo M. Danov, 1985, 160-166.
Култът на Тракийския конник на територията на гетите. – В: Североизточна България - древност и съвремие. Първи национален симпозиум (26 - 28 февруари 1982, Толбухин). София, 1985, 189-198.
Статии в Енциклопедия България III. София, 1985: Кибела, 392; Кабири, 260; Ликур, 757; Лин, 760.
Статии в Енциклопедия България IV. София, 1985: Митология, 286; Митра, 287.
Статии в Енциклопедия България V. София, 1986: Понтос Евксинос, 334.
Религиозният живот във Филипопол през римската епоха. – В: 100 години Народен Археологически Музей в Пловдив. Юбилеен сборник, 2. Пловдив, 1985, 102 -113.
Завещано от траките. София, 1987.
Мястото на Абритус и неговата територия в организацията на религиозния живот на провинция Долна Мизия. – ActaTAB 3, 1987, 188-194.
Градовете в Тракия и колонизацията на Филип II. – В: Поселищен живот в Тракия. Втори национален симпозиум (6-9 октомври 1986, Ямбол). Ямбол, 1988, 60-81.
Светилищата на Тракийския конник в района на Провадия. – ActaTAB 4, 1990, 134-142.
Ориентация на култовите сгради при траките. – Интердисциплинарни изследвания 17, 1990, 151-155.
Устна и писмена традиция за Тракия в историята на Херодот. – Балкански древности 1, 1991, 40-43.
Проблемы фракийского источниковедения - прямые и косвенные сведения о Фракии и фракийцах. – ActaTAB 6, 1991, 37-41.
Проблеми на култа и иконографията на Тракийския конник. – Балкански древности 2, 1992, 67-76.
Епитети на Нимфите в Тракия. – Филология 24, 1992, 50-55.
Култът на Силван в провинция Долна Мизия. – Археология 2, 1993, 13-21.
Храмовете в градовете и тракийските светилища на тяхната територия в провинция Тракия. – Епохи 2, 1994, 37-44.
Надгробните плочи с изображения на конници от западния бряг на Черно море. – B: Историко-археологическо изследване в памет на проф. Ст. Ваклинов. Велико Търново, 1994, 301-308.
Погребалните обичаи на траките и вярата им в безсмъртието. – B: Надгробните могили в Югоизточна Европа. Първи международен симпозиум “Севтополис” (4-8 юни 1993, Казанлък). Велико Търново, 1994, 25-32.
Организация на религиозния живот в Кабиле. – В: Поселищен живот в Древна Тракия. Трети международен симпозиум "Кабиле" (17-21 май 1992, Ямбол). Ямбол, 1994, 68-78.
Организацията на религиозния живот в Одесос. – В: Боговете на Понта. Варна, 1998, 28-33.
Нови тракийски имена и епитети. – In: Jubilaeus 1. Юбилеен сборник в памет на акад. Димитър Дечев, 1998, 35-38.
Култът на Великия бог в гръцките колонии по Западния бряг на Понта. – Sem Th 3, 1998, 91-100.
Членовете на Legio I Italica в тракийските светилища на Долна Мизия. – Епохи 3-4, 1998, 203 –214.
Титлата EUPOSIARXHS в гръцките колонии по западния бряг на Понта. – В: Jubilaeus ІІІ, 1999, 75-77.
Още един път за тъй наречените “Разградски богини“. – Thracia Antiqua 10. Studia in memoriam magistri prof. Georgi Mihailov, 1999, 138-148.
Организация на политическия и религиозния живот на Пауталия. – БИБ 3, 2001, 2-9.
Епитетът HЕROS и култът на Тракийския конник. – МИФ 7. Сборник в чест на акад. Д. Раевски, 2001, 444-451.
Особености в иконографията на Тракийския конник в Одесос и неговата територия. – SemTh 5. Втори академични четения в памет на акад. Гаврил Кацаров, 2001, 169-176.
Оброчни плочки с изображения на уши от светилището на Нимфите при с. Огняново, Пазарджишки окръг. – B: Палеобалканистика и старобългаристика. Втори есенни международни четения “Проф. Иван Гълъбов” (Велико Търново, ноември 1996 г.). Велико Търново, 2001, 545-549.
Една интересна проява на култа на Силван в района на Долнодунавския лимес. – B: България, българите и техните съседи през вековете. Сборник в памет на Хр. Коларов. Велико Търново, 2001, 17-27.
Някои бележки по въпроса за метрополията на Западнопонтийския койнон. – ИРИМ – В. Търново. Търново – кръстопът на цивилизации. Studia in honorem Janka Nikolova, 2002, 125 –129.
Особености в иконографията на Силван в провинция Долна Мизия. – В: ПITYE. София, 2002, 384-394.
Платон (превод). – В: ИИТТр. ІІ. София, 2002, 85-102.
Комически поети, превод от старогръцки. – В: ИИТТр. ІІ. София, 2002, 158-166 (съвместно с И. фон Бредов).
Светилището на Тракийския конник при Глава Панега и въпросът за романизма в Долна Мизия. – Jubilaeus V, 2002, 112-118.
Тракийско светилище на Нимфите при с. Огняново. – In: Studia archaeoloica, Suppl. 2. Сборник изследвания в чест на проф. Атанас Милчев, София, 2002, 112-118.
Анонимният тракийски бог конник. – История 5, 2003, 16-21.
Императорският култ и характерът на романизацията по Долнодунавския лимес. – В: Традиции и приемственост в България и на Балканите през средните веклове. Юбилеен сборник, посветен на проф. д.и.н. Йордан Андреев. Велико Търново, 2003, 21-31.
Култът на Арес и тракийската религия. – В: Studia protobulgarica et mediaevalia europensia. В чест на проф. Веселин Бешевлиев, 2003, 88-96.
Култът на Тракийския конник в контекста на религията на Източното Средиземноморие. – Известия по история 1. Власт и социум. In honorem prof. Margaritae Taceva. Благоевград, 2003, 84 – 91.
Култът на Хермeс в Тракия и сведението на Херодот V.7. – В: Studia Archаeologica, Suppl. 1. Сборник изследвания в памвт на д-р П. Гурбанов, София, 2003, 141-148.
Светилището на Нимфите при с. Огняново, Пазарджишко. – В: Studia Archeologica, Suppl. II. Сборник в чест на Ат. Милчев, 2003, 112-118.
Произход на елевзинските мистерии. – В: Societas Classica. Общото и специфичното между цивилизациите на Гърция, Изтока и Рим. Велико Търново, 2004, 77 –85.
Култът на Тракийския конник в района на Попово. – Попово в миналото 4. Култура и религия в миналото на Попово и района, 2004, 7-16.
Почитането на Великите богове в гръцките колонии по западния бряг на Понта. – ИНМВ 36-37(51-52), 2004, 41-501.
Почитането на Великите богове в Тракия през елинистическата епоха. – SemTh 6. Религия и обредност, 2004, 89-104.
Връзката паметник-изображение при надгробните плочи с конници от Долна Мизия. – В: Stephanos Archaeologicos. In honorem Professoris Ludmili Getov. Sofia, 2005, 193-205.
Еди интересен иконографски тип на Тракийския конник от територията на Абритус. – МИФ 9. Тракия и околния свят (Шумен, 2004 г.). Cофия, 2005, 329-344.
Култът към Дарзалас в Североизточна България. – В: Годишник на Департамент Средиземноморски и източни изследвания – НБУ 2. Академични четения в чест на 110 години от рождението на професор Янко Тодоров, 2005, 41-46.
Култът на Тракийския конник на територията на Република Македония. – ИИМ – Кюстендил 10, 2005, 75-88.
Определението QEOS MEGAS и MEGALH QEA в надписите от елинистическата епоха, сравнени с KURIOS - KURIA. – В: Културните текстове на миналото. Носители, символи и идеи 2. Международна научна конференция в чест на 60-год. на проф. Казимир Попконстантинов (Велико Търново, 2003). София, 2005, 35-39.
Религиозният живот на Никополис ад Иструм, отразен в автономните монети. – В: Монетите и банкнотите – възможни прочити. Юбилеен сборник в чест на ст.н.с. д-р Хр. Харитонов. София, 2005, 83-88.
Хипербореите – мит и история. – В: Черно море между Изтока и Запада. Митове идеология, история. Десети юбилейни Понтийски четения (Варна, 2004). София, 2005, 27-29.
Епитетът Херос и култът към основното конно божество на траките. – Societas Сlassica. Култура и религии на Балканите, в Средиземноморието и Изтока. Велико Търново, 2006, 91-99.
За някои проблеми в иконографията на Тракийския конник. – В: Любен Прашков – реставратор и изкуствовед. София, 2006, 268 -274.
Култът на Великата Богиня майка в Тракия. – Хелис 5. Гетите – култура и традиции. София, 2006, 476 -490.
Организация на религиозния живот в Сердика през римската епоха. – В: Поселищен живот в Тракия. ІV Международен симпозиум (09-11 ноември 2005 г., Ямбол-Кабиле). Ямбол, 2006, 263 -274.
Почитането на двойка божества в Западна Тракия. – В: SPARTAСUS II. Международен Симпозиум (Сандански, 2002). 2075 год. от въстанието на Спартак. Велико Търново, 2006, 67-74.